آخرین اخبار
کد مطلب: 146708
لردگان؛ پرتنش‌ترين شهر چهارمحال و بختياري در کم‌آبي
تاریخ انتشار : 1400/06/07 09:22:05
نمایش : 751
تداوم خشکسالي و کاهش بارندگي‌هاي ۱۰ شهر چهارمحال و بختياري را با کم‌آبي شديد و تنش آبي روبه رو کرده که شهرستان لردگان در اين ميان با بيشترين تنش آبي روبه‌رو است.

 

به گزارش سلام لردگان، براساس نتايج آماري سازمان هواشناسي چهار محال و بختياري بعد از کرمانشاه دومين استان کم‌بارش کشور شناخته شده و همين مساله باعث شده تا کم آبي بسياري از ذخاير آبي اين استان را تحت تاثير قرار دهد.

مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري اظهار کرد: کاهش بارندگي و تداوم خشکسالي باعث شده تا چهار محال و بختياري با کم‌آبي بي‌سابقه‌اي همراه شود> اکنون ۱۰ شهر استان با کاهش و تنش آبي شديد همراه است که در اين ميان وضعيت لردگان نسبت به ديگر شهرهاي استان وخيم‌تر است.

فرشاد متقي ادامه داد: کيار، فرخشهر، بن و افشه‌جان از ديگر شهرهايي هستند که بعد از لردگان با تنش آبي دست و پنجه نرم مي‌کنند.

وي ادامه داد: اين درحالي است که اکنون ۶۰ روستاي اين  ۱۰ شهرها با کمبود آب روبه رو هستند و شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري از طريق آب‌رساني سيار آب مورد نياز اين روستاها را به صورت روزانه تامين مي‌کند و  دائما برتعداد اين روستاها افزوده مي‌شود. چون هر از گاهي گزارش‌هايي مبني بر خشک شدن چاه‌هاي تامين آب روستاها به دست ما مي‌رسد.

مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري بيان کرد: روزانه و به طور متوسط ۸۰ هزار ليتر آب آشاميدني سالم به وسيله ۲۰ تانکر به روستاهاي ياد شده آب‌رساني مي‌شود.

متقي ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري طرح‌هايي براي حفر چاه‌هاي تازه و جايگزين براي چاه‌هاي خشک شده در دست کار دارد، اما حفر چاه و تجهيز آنها زمان‌بر است و به همين دليل چاره جز آبرساني سيار نداريم.
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس